Categorii
Articole Informative

Ce inseamna clasificarile lichidului de frana?

Lichidele de frana sunt clasificate in primul si cel mai important rand dupa punctul de fierbere. Avand in vedere ca garniturile franelor creeaza o frictiune enorma atunci cand sunt apasate inspre tambur sau disc, franele dvs. ajung la temperaturi foarte inalte. Daca lichidul ajunge la punctul de fierbere, se evapora si devine comprimabil, ceea ce inseamna ca sistemul dvs. hidraulic va inceta sa mai functioneze asa cum trebuie, la fel ca la “inima” masinii cand nu mai are ulei de motor.

DOT masoara atat punctul de fierbere „uscat” (lichidul necontaminat direct din rezervor), cat si punctul de fierbere „umed” (lichidul dupa ce a absorbit apa).

Urmatoarea proprietate importanta, la fel ca la un ulei de motor, este vascozitatea lichidului (sau densitatea). Toate lichidele de frana trebuie sa respecte specificatiile SAE la minus 40 °C şi 100 °C. In afara acestei cerinte, vascozitatea minima si maxima variaza de la o clasificare la alta.

Cum sa alegeti ce lichid de frana sa achizitionati?

In primul rand, va trebui sa alegeti ce clasa de lichid de frana doriti sa cumparati, la fel ca la un ulei de motor. Nu pierdeti prea mult timp comparand specificatiile – cel mai bun ghid este sa ramaneti la ceea ce se afla deja in sistemul dvs. 

După selectie, stabiliti cantitatea de care aveti nevoie. Nu va lasati pacalit de economia falsa prin cumpararea unui recipient mai mare, planuind sa folositi restul mai tarziu, cum se poate face la un ulei de motor de exemplu. In realitate, ceea ce ramane va fi contaminat cu umezeala transportata pe calea aerului si nu veti dori sa il utilizati pentru completare.

Scapati de acele resturi contaminate – sau, si mai bine, nu cumparati mai mult decat aveţi nevoie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *