Mitul #1: „W” în 10W-30 inseamna “weight” (greutate)
Numerele dintr-o clasificare cu mai multe grade reprezinta vascozitatea sau grosimea uleiului. Cu cat numarul este mai mare, cu atat uleiul este mai gros. Cele mai bune uleiuri auto sunt cele care nu sunt groase ca namolul si nici subtiri ca apa.
Deoarece vascozitatea uleiului se schimba odata cu temperatura, gradul multi-grad va ofera atat vascozitatea calda, cat si cea rece. 10W reprezinta gradul de vascozitate al uleiului pentru uz de iarna, conform unui sistem de rating dezvoltat de Societatea Inginerilor de Automobile. De aceea ,,W” din 10W-30 inseamna ,,winter” (iarna).
Mitul #2: ar trebui sa va schimbati uleiul la fiecare 5.000 de kilometri
Chimia petrolului si tehnologia motoarelor au evoluat extraordinar inca din zilele schimbarii uleiului de 5.000 de kilometri. Majoritatea producatorilor de vehicule recomanda acum proprietarilor de vehicule sa-si schimbe uleiul intre 12.000 si 16.000 de kilometri, pe baza unui program de intretinere normal. De ce schimbarea?
Uleiurile sintetice, cum ar fi MAXTRON PCMO, ajuta la intinderea timpului intre schimbarile uleiului. Uleiurile imbunatatite ofera o protectie anti-uzura superioara in timp ce maximizeaza economia de combustibil.
De asemenea, sistemele de monitorizare a duratei de viata a uleiului, care anunta soferul atunci cand este nevoie de o schimbare de ulei, devin standardul in multe modele noi. In loc sa utilizeze metoda de mers in standby, tehnologia monitorizeaza revolutiile motorului, temperaturile de functionare si alti factori pentru a optimiza selectia intervalului de schimbare.
Consultati manualul proprietarului pentru recomandarea producatorului vehiculului pentru schimbarea uleiului.
Mitul #3: Uleiurile de motor sintetice pot purta sigilii intr-un motor si pot provoca scurgeri
Acesta este un mit adesea citat. De fapt, daca sigiliile si garniturile dvs. sunt in stare buna, uleiul sintetic nu va scurge in motor. Nu s-a dovedit ca uleiul sintetic deterioreaza garniturile sau garniturile motorului. Dar s-ar putea sa gaseasca o scurgere existenta. Moleculele mai mici de ulei sintetic sunt capabile sa treaca prin fisuri si crevaturi foarte mici pe care moleculele mai mari de ulei pe baza de petrol nu le pot. In cele din urma, acele mici fisuri si fisuri pot duce la probleme mai mari – cu sau fara ulei sintetic.
Mitul #4: motorul meu va beneficia daca folosesc aditivi suplimentari
Adaugarea de aditivi disponibili in comert la uleiul dvs. nu este necesara, intrucat uleiurile de motoare reputabile vor fi deja formulate cu aditivi pentru a asigura performanta optima a motorului.
Aditivi suplimentari pot dilua eficacitatea uleiului sau pot chiar supara chimia uleiului. Consultati manualul proprietarului pentru informatii despre aditivii de ulei pentru vehiculul dvs.
Mitul #5: dupa ce utilizati ulei sintetic, nu puteti trece la cel conventional
Comutarea intre uleiurile sintetice si cele conventionale nu va provoca daune unui motor. De fapt, amestecurile sintetice sunt un amestec de ulei sintetic si conventional.